Need for Speed ProStreet – co nás čeká?

nfspsNikdy jsem se netajil tím, že rád hraji simulátory a závodní hry. Proto jsem neodolal a vyzkoušel nejnovější Need for Speed s podtitulem ProSteet. Pokud vás zajímá více a chcete vidět, jak nové NFS vypadá, čtěte dál…

Když jsem o víkendu pročítal, co je nového na internetu, tak jsem zjistil, že akorát vyšlo demo NFS:ProStreet. Den byl ještě mladý, zvědavost velká a tak jsem nechal téměř 800MB velký instalátor stahovat. Když nebylo večer co dělat, instalátor zabíral místo na disku, tak jsem demo nainstaloval.

Jaké překvapení mě však čekalo, když jsem demo spustil. Nejenom celkem dlouhá úvodní sekvence a nechutné menu, ale rozlišení obrazovky bylo degradováno na 640 x 480 px! Jistě, nemám zrovna na dnešní dobu nejvýkonnější grafiku (Sapphire Atlantis ATI Radeon X1600 Pro 256MB 128-bit), ale čekal jsem víc… Rozlišení jsem hned samozřejmě změnil na použitelnou úroveň. Takže zpět ke hře. Menu se mi opravdu vůbec nelíbí, vše je tvořeno pro konzole a efekty v menu nejsou povedené. Menu si můžete prohlédnout zde:

menu

Po přenastavení grafiky následovalo nastavení ovládání. To bohužel není nijak velké. Nastavit se dá jen ovládání, řazení, nitro, ruční brzda, spojka (nefunkční, nechápu proč tam teda je), změna pohledu a to je asi vše.

V demu jsou k dispozici dva jízdní módy: SPEED CHALLENGE a GRIP RACE. Pojďme si je představit trochu podrobněji.

Před speed challenge

SPEED CHALLENGE: Jak už název sám vypovídá, jedná se o rychlostní souboj. Se svým autem (v demu to bylo BMW M3 E92) musíte projíždět jednotlivými checkpointy. V každém checkpointu vám bude změřena rychlost a ten, kdo závod dojede a bude mít největší součet rychlostí bude vítěz. V tomto demu je trať nazvaná NEVADA HIGHWAY.

Na startu

K  dispozici jsou tři nitra, která lze používat dle vlastního uvážení. Z tohoto BMW jsem vytáhl nejvíce 325 km/h, kdy už krásně cvakal omezovač :) . Co se mi však nelíbilo, tak je všude moc dýmu a kouře, při každém sebemenším zatočení, při rozjedu…. prostě všude se vám kouří od pneumatik.

 

Jízda s nitrem

V tomto módu nebyl vůbec problém vyhrát. Tedy pokud jste se udrželi na silnici. V tomto NFS byl totiž přidán jakýsi fyzikální model auta. Tudíš každý kontakt s jiným vozidlem, každý skok či výlet mimo trať může být váš konec v závodě. Nicméně fyzikální model zřejmě nemá vliv na chování vozidla, ale pouze na vizuální stránku auta.

Informace o poškození vozidla

Auto lze totálně zdemolovat, což však znamená konec v závodě.

Totálně zdemolované auto

Když už jsme u novinek, tak před každým závodem si volíte úroveň. Jak sami můžete vidět na obrázku níže, tak kromě volby KING za vás v podstatě řídí někdo jiný. Toho jsem si nejprve nevšiml a tak jako nováček jsem chtěl jezdit jako CASUAL. O to větší bylo mé překvapení, že se dá jet vše pod plynem.

Volba úrovně

GRIP RACE: V tomto herním módu máte k dispozici Nissan GT-R. Tento herní mód je klasika. Pouze závod po okruhové trati. Trať v demu se jmenuje A-54 INTERLOOP.

Před grip race

Připravit, pozor...

V tomto módu jsou k dispozici pouze dvě nitra.  Ještě bych měl zmínit, že inteligence protivníku je velmi nízká. Pokud pojedou za vámi, tak vás nepředjedou, pokud jim vstoupíte do cesty. Inteligenci na to, aby vás objeli, i když jsou rychlejší, prostě nemají. Tím pádem na trati vozidla protivníků neustále brzdí a spomalují, což se mi vůbec nelíbilo…

Průjezd zatáčkou s vyznačenou ideální stopou

Dále je defaultně zapnuto zobrazování ideální stopy. Popravdě to není věc, kterou zrovna vítám. Ale věřím, že mnoho lidí, hlavně těch v této oblasti nezkušených, tuto možnost přivítá…

Poškozené auto

Takže mé shrnutí – hru bych si rozhodně nekoupil. Nepřináší nic zásadně nového, pouze nová, celkem líbivá grafika. Co se týče obtížnosti, tak ta v demu je tak pro dítě mladší deseti let, naprostá brnkačka vyhrát závod bez jakékoliv pomoci od počítače. Tratě v demu byly hodně zajímavé, ztráta pozornosti a koncentrace znamenala konec. Například u SPEED CHALLENGE jsou nepříjemné skoky a občas i zničený asfalt, což může pěkně rozhodit jízdu s autem. Například jeden můj skok ve 310 km/h s dopadem na přední kola znamenal krásný konec, auto skončilo v kotrmelcích.

Kotrmelce, salta

Jinak se jedná asi o první díl NFS, kde mi přišlo ovládání na volantu výrazně lepší než ovládání na klávesnici. Nicméně to není hra, kvůli které by stálo za to si volant pořídit, pokud ho ještě nemáte…

Minimální systémové požadavky (zřejmě pro plnou verzi):

  • Windows XP nebo Vista
  • procesor 2,8 GHz (ve Vista 3,0 Ghz)
  • 512 MB RAM (u Vista 1 GB)
  • 8 GB místa na harddisku
  • 128 MB grafická karta s podporou pixel shaderů 2.0 (aspoň GeForce FX 5950 nebo Radeon 9500; notebookové verze mohou i nemusí fungovat; GeForce MX nepodporována; může být vyžadován update ovladačů)
  • DirectX 9.0c
  • pro multiplayer internetové připojení 512 Kbps.

Zajímavé je také sledovat, jak se změnil datum vydání hry. Z prvního oficiálního videa je vidět, že hra měla vyjít už poslední květnový den tohoto roku. Nicméně hra vyjde 14. listopadu 2007:

14. 11. 2007

Stahovat můžete zde: EA – oficiální zdroj, Bonusweb, Tiscali, Fileshack, Gamer´s Hell

5 komentářů u „Need for Speed ProStreet – co nás čeká?

  1. kivan

    Zajímavé, možná, pokud hru budu mít, bude k něčemu pořádně volant – přinejmenším sestře, která narozdíl ode mě závodní má celkem ráda :) To kouření od pneumatik se mi moc nelíbí, doufám že to není přehnané…
    Jinak celkem dobrý článek :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>