Průzkum metra

Ve středu se v Praze uskutečníl průzkum metra. Několik týdnů předtím se u každé stanice metra objevily cedule, které o této akci informovaly. Když nastal den průzkumu, u každého vstupu do metra stály osoby, které se snažili dát každému cestujícímu lístek. Očekával jsem lístek, kde budu muset vyplňovat informace, odkud a kam jedu, zda jsem turista a podobné. Místo toho jsem dostal lístek, na kterém z jedné strany byla reklama na opencard a ze strany druhé bylo jméno stanice (a její část), ve které jsem vstoupil do prostoru metra.

Také tam byla informace (ve třech jazycích), abych lístek nemačkal, nepřehýbal a při výstupu z metra odevzdal. Vše je moc chytře a jednoduše vymyšlené – lístky kromě názvu nástupní stanice obsahují unikátní kód stanice a tak se dají strově zpracovávat. Z lístků dopravní podnik snadno zjistí, odkud a kam lidé nejčastěji jezdí a mohou podle toho upravit spoje. Jen jim v těchto informacích chybí informace o čase. Takto asi budu i nadále čekat 4 minuty, až večer pojedu ze školy na Karlově námestí. Asi se ze mě stává pražák, když mi toto vadí, co? 🙂

Ani nevím proč, ale takovýto průzkum mě nadchnul. Ačkoliv několika pražanům, se kterými jsem mluvil, průzkum vadil a „otravoval“ je, já se rád zúčastnil. V Českých Budějovicích začátkem tohoto roku taktéž došlo k optimalizaci spojů, ale proběhlo to úplně jinak. Lidé z dopravního podniku si projeli jednotlivé linky v časech, kdy je v Budějkách hustá doprava a podle toho upravili spoje. Tedy spíše upravili časy mezi jednotlivými zastávkami, takže na co vám dříve stačil 20 minutový lístek dnes potřebujete lístek na 40 minut.

5 komentářů u „Průzkum metra

  1. carnero

    Čas tam není potřeba. Krabice s odevzdanými lístky zhruba po hodině vyprazdňovali – takže i informace o čase v tom průzkumu je zahrnuta.

    V Praze bydlím a ten den jsem jel metrem myslím třikrát nebo čtyřikrát. Ale ani tak mě to nijak neotravovalo. Naopak mě potěšil zájem DPP o zjištění, jakým způsobem je metro využíváno a počítám, že z toho třeba vzejdou nějaké optimalizace. Tedy tím, že jsem dostal, podržel a odevzdal lísteček jsem pomohl sám sobě (a také tisícům ostatních lidí).

    Rozdávání a výběr lístků měl svá pozitiva. Lehce (ale vážně jen lehce) brzdil provoz a tak se nával lidí rozkládal a na eskalátory se tlačili rovnoměrně. Oproti běžnému stavu, kdy se jednou za X minut vrhne na eskalátory hromada lidí, tlačí se tam a navzájem si překáží, takto to plynule odsýpalo. Osobně jsem nějaké zdržení nepociťoval (pět sekund mě fakt nezabije).

  2. carnero

    @Tonda: Nene, profíci umí kombinovat všechny druhy dopravy. Takže z Modřan tramvají, pak lodí, z Palačáku metrem a pak autobusem 😀 No, já jezdím jen metrem+tramvají.

  3. Tonda

    @carnero: Ty jo loď, to mě vůbec nenapadlo. Kam se hrabu. 🙂

    Ale možná zkusim v zimě sjet ze Strahova dolu do FELu na lyžích. To by bylo teprve něco. :))

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *